Vyhýbat se zvěři na silnici je nebezpečnější než srážka (Sedmička)
- Kategorie: Zpravy z oboru myslivost
Když řidič uvidí zvěř na silnici včas, měl by hned začít brzdit, a pokud to stihne, na zvíře navíc zatroubit. Pokud už srážce zabránit nelze, měl by držet směr a srážku s autem ustát. Samotné sražení zvířete by posádce ublížit příliš nemělo, bezpečnostní pásy a airbagy by ji měly ochránit. Podstatně horší riziko vzniká, když řidič před zvířetem udělá prudký úhybný manévr. Pak může srážka s divokým prasetem, jelenem nebo jinou divokou zvěří mít i zlé následky. Auto dostane smyk, skončí v příkopu u krajnice, narazí do stromu nebo do jiného auta v protisměru. Srážka s vysokou, jak se říká jelenům, srncům nebo daňkům, a černou zvěří, tedy s divokými prasaty, samozřejmě nehrozí jen po změně na letní čas. Volné krajiny, kde by se zvěř mohla schovat a nerušeně pobývat, postupně ubývá, a tak častěji přechází silnice.
Řidiči by se měli mít stále na pozoru a počítat s přebíhajícím zvířetem mimo vyznačený přechod prakticky všude mimo obec. Zejména brzy ráno, kdy zvěř vyráží za potravou.
Německý autoklub zveřejnil statistiky, podle kterých jen v roce 2009 došlo na německých silnicích ke čtvrt milionu bouračkám se zvěří.
Téměř tři tisíce pasažérů v autech při těchto nehodách utrpěly zranění, téměř tři desítky lidí zemřely.
Poraněné nebo mrtvé zvíře by řidiči sami ze silnice odklízet neměli. V neposlední řadě by mohlo být naložení bezvládného zvířete do kufru auta považováno jako pytláctví.
K nehodě je nejlepší ihned volat místní dopravní policii. Ta pak sama kontaktuje myslivce, který zvíře ze silnice odklidí.
Řidiči by se měli mít stále na pozoru a počítat s přebíhajícím zvířetem mimo vyznačený přechod prakticky všude mimo obec. Zejména brzy ráno, kdy zvěř vyráží za potravou.
Německý autoklub zveřejnil statistiky, podle kterých jen v roce 2009 došlo na německých silnicích ke čtvrt milionu bouračkám se zvěří.
Téměř tři tisíce pasažérů v autech při těchto nehodách utrpěly zranění, téměř tři desítky lidí zemřely.
Poraněné nebo mrtvé zvíře by řidiči sami ze silnice odklízet neměli. V neposlední řadě by mohlo být naložení bezvládného zvířete do kufru auta považováno jako pytláctví.
K nehodě je nejlepší ihned volat místní dopravní policii. Ta pak sama kontaktuje myslivce, který zvíře ze silnice odklidí.