Jaroslav Palas bude asi hejtmanem (týdeník Krnovské noviny)
- Kategorie: Zpravy z oboru myslivost
"Našemu kraji se vedlo relativně dobře, jelikož se dařilo celé zemi. Základ tohoto stavu vznikl v době, kdy vlády sociální demokracie zajistily investiční pobídky k nám na severní Moravu. Vedení měst a obcí pak zajistilo vznik průmyslových zón a výsledkem byl vznik nových pracovních příležitostí. Druhým aspektem, který se při volbách projevil, byla nespokojenost lidí s vládou ODS. Tato strana se rozhodla dělat politiku bezcitně a bez ohledu na názor společnosti," dodal Palas, který se během tohoto týdne chystá jednat se všemi stranami, které mají zastoupení v krajském zastupitelstvu. "Jisté je, že půjdeme do koalice s tím, kdo nás nechá realizovat naše priority, jako je zrušení poplatků či neprivatizování nemocnic," naznačil svou taktiku při vytváření koalice Palas.
Jaroslavu Palasovi jeho oponenti nejčastěji vytýkají jeho komunistickou minulost, údajně nevýhodný prodej státního podílu v Setuze. Byl třináct let členem KSČ a KSČM. Do KSČ vstoupil v roce 1981 a byl za ni v roce 1992 zvolen do České národní rady. S KSČM se ale nakonec rozešel ve zlém - byl vyloučen, když se v roce 1994 podílel na zakládání Levého bloku. Do politiky se vrátil znovu již v roce 1995 tím, že zakotvil u ČSSD. Ta mu umožnila obhájit poslanecký mandát, a dokonce se v jejím dresu stal v roce 2002 ministrem zemědělství. Jaroslav Palas je známý svým vřelým vztahem k myslivosti. V současnosti je předseda Českomoravské myslivecké jednoty (ČMMJ) a předseda představenstva stavovské myslivecké pojišťovny Halali. V sobotu, kdy v krajských volbách voliči rozhodovali o jeho další politické kariéře, se sešel Jaroslav Palas s příznivci lovu a myslivosti na Svatohubertské mši na Cvilíně.
Voliči z Krnovska očekávají, že Palas v čele krajského úřadu bude pro tento region přínosem. "Samozřejmě, že na Krnov nezapomínám, ale především budeme řešit problémy celého kraje proporcionálně. Budeme chtít řešit dopravní spojení z Ostravy do Krnova, tedy Jeseníků. Budeme jednat s centrální vládou, aby uvolnila prostředky a byl co nejrychleji realizován obchvat Opavy, Krnova a Frýdku-Místku," dodal Palas.