Byl to masakr, říká myslivec o dálnici bez plotů (Mladá fronta DNES)
- Kategorie: Zpravy z oboru myslivost
Za rostoucím počtem srážek se zvěří je její přemnožení, alespoň dle odborníků na bezpečnost silničního provozu. To se ale podle Ladislava Raffaie, předsedy Českomoravské myslivecké jednoty v severomoravském Novém Jičíně, dá říct pouze o kancích, kteří se na statistikách podílejí jen z malé části. Nový Jičín patří k okresům, kde je riziko srážky se zvěří největší.
* Máte u vás a v okolních revírech problémy s přemnoženou zvěří?
Co se týče drobné zvěře, tam přemnoženo rozhodně není, tam je to spíš naopak. Dostala zabrat chemizací a současným způsobem hospodaření. Problém jsou divočáci, ti přemnožení jsou. Ostatní zvěř je ve srovnání s jinými regiony v běžné normě.
* Severní Morava ale patří k oblastem, kde dochází k největšímu počtu srážek se zvěří na kilometr.
Problém je v tom, že narůstá doprava. A další katastrofa je, když se spustí provoz na dálnici, která není oplocená vůbec, nebo jen místy či pouze z jedné strany. Zvěř tam, kudy vede dálnice, chodila po staletí, pak na ni z neoplocené strany vběhne, dostane se do betonového koryta a pak běží kolem svodidel. Následně nastává masakr, od srnčího po divočáky. A pokud zvěř nesrazí auto, dostane se do pasti mezi ploty a uhyne tam. My sami máme revír, který přiléhal k takové neoplocené části dálnice. Poté, co spustili provoz, tam za týden uhynulo 15 kusů. Byla to hrůza.
* Mluvíte o stále ještě nové dálnici na Ostravu?
Přesně tak.
* Jsou části dálnice dosud bez ochrany proti zvěři?
Ploty stále ještě nejsou dodělané například u obce Hladké Životice, přitom je tam obrovské zimní shromaždiště zvěře, která tam migruje přes dálnici.
* Dá se pro to, aby se zvěř nedostávala na frekventovanou silnici, udělat ještě něco jiného?
Stavíme pachové ohradníky, snažíme se ji odradit. Pozitivum je, že se přizpůsobila plotům a naučila se projít pod mosty.