Od 20. dubna lze vyřídit správní úkony v oblasti zbraní
- Kategorie: Myslivost
- Přidat nový komentář
Orgány veřejné moci a správní orgány od 20. dubna 2020 obnovují standartní úřední hodiny v rozsahu, jaký byl před vyhlášením nouzového stavu. Od tohoto dne tedy lze vyřizovat správní úkony v oblasti zbraní. Nadále bude platit omezení osobního kontaktu zaměstnanců s veřejností na nezbytně nutnou úroveň. Upřednostněn je písemný, elektronický či telefonický kontakt. Vyplývá to z Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 9. dubna 2020.
Podle dřívějšího prohlášení Ministerstva vnitra neskončí po dobu nouzového stavu zákonem stanovené lhůty, ani platnost oprávnění vydaných dle zákona o zbraních. Doba platnosti se navyšuje o dobu trvání nouzového stavu.
Úkony, pro které zákon o zbraních stanovuje určitou lhůtu (např. pro ohlášení nabytí nebo převodu zbraně, podání žádosti o vydání nového zbrojního průkazu), je však třeba provést nejpozději do 15 dnů ode dne ukončení nouzového stavu.
Ode dne 20. dubna 2020 však již lze tyto záležitosti u příslušného útvaru policie vyřídit (nebude se jednat o předčasně učiněný úkon), přičemž je žádoucí primárně elektronická forma podání.
Registraci zbraně lze provést na základě fotografií dané zbraně, které budou příslušnému útvaru policie doručeny nejlépe e-mailem.
Podrobnosti najdete na stránkách Ministerstva vnitra České republiky.
I přes obnovení úředních hodin nadále platí omezení osobního kontaktu zaměstnanců s adresáty veřejné správy na nezbytně nutnou úroveň. Úkony podle zákona o zbraních nepatří mezi neodkladné úřední záležitosti, a proto bude převážná většina podání vyřizována až po ukončení nouzového stavu. S ohledem na zvýšená hygienická opatření je žádoucí domluvit si před návštěvou pracoviště služby pro zbraně a bezpečnostní materiál termín návštěvy.
Podle mvcr.cz, 20. 4. 2020, redakce